Mercedes-Benz CLS 55 AMG ''IWC Ingenieur''
Poslednú dobu akoby sa roztrhlo vrece s firmami automobilového a hodinárskeho priemyslu, ktoré spoločne uvedú na trh produkt určený hlavne pre solventných zákazníkov milujúcich luxus a jedinečnosť takýchto diel renomovaných firiem. A tak Vám, všetkým priaznivcom automobilizmu a hodiniek predstavím ďalší, veľmi zaujímavý výsledok kooperácie dvoch firiem, ktoré sú vo svojom odvetví svetovými jedničkami. Nemecká automobilka Mercedes – Benz a švajčiarska hodinárska legenda IWC predstavila ovocie svojej plodnej spolupráce, ktorá sa datuje od 1. Októbra 2004. Prestížne a imidžové tváriace sa ako kupé, ktoré dostalo meno: Mercedes CLS 55 AMG “IWC Ingenieur”.
Auto má silný 5,5 litrový preplňovaný motor V8 a pýši sa unikátnym prístrojovým vybavením. Dizajn prístrojov na palubnej doske sa opiera o tvar nových luxusných hodiniek “Ingenieur” z dielne IWC, ktoré prvý krát boli predstavené tohto roku na významnej výstave klenotov a hodín vo švajčiarskom meste Bazilej.
Blok prístrojov na palubnej doske Mercedasa AMG boli kompletne prepracované a prihovárajú sa k nám rečou dizajnérov hodinárskej firmy IWC. Čierne číselníky s novým typografickým štýlom, analógové hodinky, rýchlomer a otáčkomer sú navrhnuté v zhode z hodinkami IWC Ingenieur.
Farebný odtieň titánového puzdra hodiniek sa opakuje aj v obvodovej lište karosérie a na dekoratívnych kruhoch združených prístrojov na palubnej doske. Ochrannú značku IWC integrovali do analogických hodín a ukazuje na partnerstvo a plodnú spoluprácu s Mercedesom AMG. Len 55 kusov tohto štvordverového modelu budú vyrobené v AMG v Affalterbach v Nemecku a prvé kusy tohto jedinečného auta budú expedované k svojim určite nedočkavým odberateľom na jeseň 2005. Je samozrejmosťou, že k autu sa dodajú aj limitované hodinky IWC Schaffhausen.
Dizajn číselníka sa opiera o moderné športové vozidlá, s taktným použitím jasnočervených základov. Chronograf je vybavený automatickým samonáťahovým 31 kameňovým strojčekom a s rezervou chodu 44 hodín. Antireflexné zafírové sklíčko a elektromagnetické vnútro puzdra z mäkkej liatiny na ochranu proti magnetickým poliam je u IWC samozrejmosťou . Priemer puzdra je 42,5 mm a výška 13,5 mm, čo nasvedčuje tomu, že sú to robustné hodinky. Váhu výrobca udáva dvojakú: titánový Ingenieur Chronograph AMG s titánovým náramkom váži 141g a titánový Ingenieur Chronograph AMG s mäkkým remienkom 95g. Vodovzdornosť IWC uvádza 12 bar (120m).
Tieto nádherné hodinky sú trvalou pripomienkou nového partnerstva medzi IWC a Mercedes-AMG a táto plodná spolupráca je zvečnená rytinou na zadnom viečku puzdra chronografu.
Zdroj: IWC