Hranatá FĽAŠA SO SLOVENSKÝM DVOJKRÍŽOM a s úryvkami básní našich klasikov, v ktorej je číry, štyridsaťpercentný alkoholický nápoj vynikajúcej chuti. To je Double Cross Luxury Vodka, ktorú s úspechom predávajú v New Yorku.
Fľaša stojí päťdesiat dolárov, čo ju radí medzi najdrahšie vodky na americkom trhu. „Hneď ako sme Double Cross Luxury Vodku uviedli na trh, poslali sme ju na medzinárodnú súťaž alkoholických nápojov v San Franciscu, kde získala dve zlaté medaily. Jednu za chuť a druhú za dizajn fľaše,“ hovorí jeden z majiteľov značky, Bratislavčan Juraj Droba. Táto zvlášť kvalitná vodka pochádza z „kuchyne“ firmy GAS Familia.
Slovenský dvojkríž aj slovná hračka
„Produkt sa začína chytať, ale optimistom budem až po roku, pretože konkurencia je veľká a je veľmi ťažké presadiť sa. Dosiaľ sa Double Cross Luxury Vodka predáva v stopäťdesiatich baroch a stovke obchodov,“ pokračuje Juraj Droba. Porozprával, ako vznikala: „Oslovili ma moji dobrí známi zo Spojených štátov, jeden investičný bankár a dvaja podnikatelia z New Yorku s tým, že americký trh s luxusnou vodkou je veľmi dynamický a dokázali by na ňom presadiť ďalšiu značku. Keďže domovom vodky je východná Európa, dali mi úlohu, aby som hľadal vhodného výrobcu – partnera. Precestovali sme viaceré liehovary v Česku, Poľsku, Rusku, na Ukrajine a na Slovensku, a napokon sme našli ideálneho partnera, fi rmu GAS Familia zo Starej Ľubovne. Využívajú najmodernejšie technológie, majiteľom sa projekt páčil a predstavili nám svoj vývojársky tím, ktorý prišiel s unikátnou receptúrou. Pri hľadaní názvu prichádzali do úvahy viaceré pomenovania. Nakoniec sme vybrali názov Double Cross, v preklade dvojitý kríž, čo je zároveň symbol Slovenska. Toto slovné spojenie v slangovej angličtine znamená tiež niekoho dobehnúť, z niekoho si vystreliť.”
Lahodná a pikantná, jemná a vyrovnaná
„Na výrobu kvalitného alkoholického nápoja je dôležitá základná surovina – lieh. Používame sedemnásobne destilovaný lieh vlastnej produkcie, vyrobený zo špeciálnej odrodovej skladby pšenice, ktorý dosahuje parametre vysokokvalitného potravinárskeho i farmaceutického liehu. Jeho kvalita ide v symbióze s prevládajúcou zložkou – pramenitou podtatranskou vodou chemicko- -fyzikálne upravovanou, aby vynikla jej čírosť a chuť,“ vysvetľuje „šéfkuchár“ dvojkrížovky, hlavný technológ GAS Familie Ing. Ján Krak. Double Cross Luxury Vodku považuje za svoje životné dielo.
„Našou úlohou bolo vytvoriť pre Američanov takú, ktorá by bola v každom smere porovnateľná so špičkovými svetovými značkami, ba predbehla ich. Myslím, že sa nám to vďaka špeciálne vyvinutej receptúre podarilo. V zušľachťovacom procese prechádza sedemnásobnou filtráciou na báze uhlíka vrátane diamantových substancií, diamantového prachu z Juhoafrickej republiky,“ pokračuje inžinier Krak.
Známy americký degustátor Double Cross Luxury Vodku opísal takto: „Jej chuť je jemná, vyrovnaná, dynamicky plná, lahodná a zároveň pikantná, cítiť v nej citrón, bielu čokoládu, biele korenie.“ Ján Krak o nej hovorí: „Božská,“ a Juraj Droba: „vynikajúca, výnimočná.“
Propagácia krajiny
Tvorcom značky šlo aj o to, aby sa luxusná slovenská vodka predávala v netradičnom obale. Obdĺžnikovú fľašu s krátkym hrdlom a nerovnakou hrúbkou skla v rôznych jej častiach dizajnovalo štúdio Capsule v americkej Minnesote a vyrábajú ju vo Francúzsku. „Hľadali sme výrobcu na Slovensku, ale nepodarilo sa nám to, slovenskí výrobcovia by to mohli brať ako výzvu, radi by sme využívali sklo vyrobené u nás,“ poznamenáva Juraj Droba.
U amerických partnerov presadil, aby na obale bolo čo najviac slovenských prvkov, čím bude tento luxusný produkt zároveň propagovať Slovensko. Na prednej strane fľaše je vlys s kovovým štylizovaným dvojkrížom a na jej chrbte sú Sládkovičove, Hviezdoslavove a Hollého verše. „Iste to poteší amerických Slovákov. Pre Američanov je text napísaný historizujúcim písmom zaujímavý dizajnérsky prvok,“ pokračuje Juraj Droba.
Na slovenský trh sa Double Cross Luxury Vodka dostane až v budúcom roku a bude stáť vyše tisíc korún.
BEÁTA HYBÁČKOVÁ:
FOTO: MIRO MIKLAS, PETER LIČÁK
Zdroj: Život
Comments
comments